Az értékhatár-emelés a szakma szerint észszerű volt, hiszen a nagyvitorlások árai köszönőviszonyban sem voltak a biztosítási fedezettel, hogy az esetleges személyi sérüléses károkról ne is beszéljünk.
A tízszeresére emelkedő fedezet ellenére sem várható azonban a díjak drasztikus megemelkedése – a most elérhető árak szerint az 5 milliós kártérítési limitek után fizetendő érték 2,5-3-szorosáért – 20–45 ezer forint közötti éves díjért – lehet ma 50 milliós limiteket kapni a piacon, ahol öt társaság (Allianz, Generali, Groupama, Uniqa és az osztrák Pantaenius) ajánlatai versenyeznek. A vitorlázók azért zúgolódtak, mert úgy vélték, duplán fizetnek, hiszen a legbalesetveszélyesebb helyeken, a kikötőkben (legalábbis a Balatoni Hajózási Zrt. egységeiben) a kikötői díj magában foglalja a felelősségbiztosítást. A szövetség jelezte, hogy 2019-ben az érintett kikötőket használó hajók biztosítási feltételeit összehangolják.
Nagy kérdés, hogy a hajók mekkora része van biztosítva – 2018-tól ugyanis a biztosítási szerződéseket a korábbiaktól eltérően a szövetség már nem ellenőrzi, nem kell őket a központi rendszerbe feltölteni, ugyanakkor a versenyeken való indulás feltétele a meglévő biztosítás. (Igaz, bemutatni nem kell, elegendő a hajót benevező felelős nyilatkozata – más kérdés, hogy a szabályzat szerint egy versenykiírás vagy versenyutasítás ettől eltérő fedezetű felelősségbiztosítás meglétét is megkövetelheti.) Az emelt szintű hajóbiztosítási előírás az olimpiai és utánpótlásosztályokra nem vonatkozik.
Forrás: Biztosítási szemle